Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/30740
Options
Studentų perfekcionizmo aspektų ir egzaminų nerimo sąsajos
Type of publication
Straipsnis kitame recenzuojamame leidinyje / Article in other peer-reviewed edition (S5)
Title
Studentų perfekcionizmo aspektų ir egzaminų nerimo sąsajos
Other Title
The correlations between student‘s perfectionism aspects and test anxiety
Is part of
Tiltas į ateitį [elektroninis išteklius] = The bridge to the future. Kaunas : Technologija, 2014, Nr. 1 (8)
Date Issued
Date Issued |
---|
2014 |
Publisher
Kaunas : Technologija
Extent
p. 265-269
Field of Science
Abstract
Perfectionism – personality trait characterized by high personal standarts and self-criticism. Previous research‘s showed that maladaptive perfectionism is related with higher distress level(Eum, Rice 2011). Relations with adaptive perfectionism isn‘t clear – Weiner and Carton (2012) says that high personal standarts are related with lower distress level, but Dunn at al. (2006) says that in high tension situations high personal standarts become maladaptive and increase anxiety level. The aim of this research is to identify perfectionism aspects influence on test anxiety. In study participated 109 students from Vytautus Magnus university from which 96 (88,1%) was women and 13 (11,9%) was man. Respodents mean age - 20±2. Research instrument was made from The Frost Multidimensional Perfectionism Scale, (Frost, Marten, Lahart & Rosenblate, 1990) and Test Anxiety inventory (C.D. Spilberger, 1980). Respondent‘s completed survey at lectures time. For statistical analysis was chosen univariate general linear model (Anova). Results revealed that higher test anxiety is related with higher parents pressure, concern and doubts (about actions). Also results revealed that adaptive perfectionism (personal standards and organisation) overlaps with maladaptive perfectionism (parents pressure and concern and doubts about actions).
Perfekcionizmas – tai asmenybės bruožas kuriam būdingi aukšti asmeniniai standartai ir savikritiškumas (Frost, ir kt., 1990). Tyrimuose nustatoma, kad neadaptyvus perfekcionizmas siejasi su aukštesniu distreso lygiu (Eum, Rice, 2011). Adaptyvaus perfekcionizmo sąsajos su įvairiais psichologinės įtampos aspektais nėra tokios vienareikšmiškos. Anot Weiner ir Carton (2012), aukšti asmeniniai standartai siejasi su žemesniu distresu. Tačiau anot Dunn ir kt. (2006), esant aukštai įtampai aukšti standartai nulemia didesnį distresą. Tyrimu siekiama įvertinti perfekcionizmo aspektų ir egzaminų nerimo sąsajas. Tyrime dalyvavo 109 VDU studentai iš kurių 96(88,1%) buvo moterys ir 13(11,9%) vyrų. Respondentų amžiaus vidurkis – 20 2. Tyrimui atlikti buvo sukurta anketa iš šių skalių: Spielberger'io egzaminų nerimo skalė (C.D. Spielberger, 1980) ir Frost daugiadimensinio perfekcionizmo skalės (Frost, ir kt., 1990), vertinančios perfekcionizmo aspektus. Respondentai pildė klausimyną paskaitų metu. Statistinei analizei naudotas vienmatis dispersinis modelis (Anova). Rezultatai atskleid, kad neadaptyvaus perfekcionizmo aspektai (aukštas tėvų spaudimas ir susirūpinimas bei abejonės) yra susiję su studentų aukštesniu egzaminų nerimu. Adaptyvus perfekcionizmas su studentų egzaminų nerimu nėra susijęs. Adaptyvaus ir neadaptyvaus perfekcionizmo bruožų kombinacijos yra svarbūs studentų egzaminų nerimui.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Lietuvių / Lithuanian (lt)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)
Date Reporting
2015