Use this url to cite publication: https://hdl.handle.net/20.500.12259/32417
Options
The Idea of country’s umbrella image in Japanese cultural diplomacy
Type of publication
Straipsnis kitoje duomenų bazėje / Article in other database (S4)
Title
The Idea of country’s umbrella image in Japanese cultural diplomacy
Other Title
Skėtinė šalies įvaizdžio idėja Japonijos kultūrinėje diplomatijoje
Is part of
Regioninės studijos. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2010, nr. 4 : Japan as images : crossing viewpoints of Europe and Japan
Journal Issue Title
Date Issued
Date Issued | Volume | Start Page | End Page |
---|---|---|---|
2010 | 4 | 191 | 206 |
Publisher
Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla
Is Referenced by
Extent
p. 191-206
Field of Science
Abstract
The idea of a country’s umbrella image is a very important notion in the communication of a present country image, recently widely discussed by country branding and public diplomacy specialists. It emphasises the ideological, symbolical and institutional unification of the country’s image communication. This paper researches the case of Japan from the aspect of implementation of the umbrella image idea, and is based on the newest empirical research (expert interviews with the people, dealing with public diplomacy of Japan) conducted in 2009. Presently, four institutions, i.e. the Ministry of Foreign Affairs, the Japan Foundation, the Agency for Cultural Affairs and the Intellectual Property Policy Headquarters are the main actors in Japan’s public diplomacy practices. The research shows their mutual interconnections, differences and functional places in the overall whole. Moreover, the recent efforts of the Government to implement the umbrella image are introduced, and the success of these efforts is discussed.
Šalies skėtinis įvaizdis – svarbi sąvoka, kalbant apie dabartinį šalies įvaizdį, pastaruoju metu plačiai aptarinėjamą šalies įženklinimo bei viešosios diplomatijos specialistų. Jis žymi ideologijos, simbolių bei institucijų vienybę perteikiant šalies įvaizdį. Šiame straipsnyje tiriamas Japonijos atvejis, analizuojant, kaip pritaikoma skėtinio įvaizdžio idėja. Remiamasi naujausiais 2009 m. atliktais empiriniais tyrimais: interviu su žmonėmis, dirbančiais Japonijos viešosios diplomatijos srityje. Šiuo metu pagrindinius vaidmenis Japonijos diplomatijoje vaidina keturios institucijos: Užsienio reikalų ministerija, Japonijos fondas, Kultūros reikalų atstovybė bei Intelektinio turto strategijos padalinys. Tyrimai atskleidžia šių institucijų sąsajas, skirtumus bei funkcijas. Be to, aptariamos ir Vyriausybės pastangos įgyvendinant skėtinę idėją bei jų sėkmė.
Type of document
type::text::journal::journal article::research article
Language
Anglų / English (en)
Coverage Spatial
Lietuva / Lithuania (LT)